2022. július 5-7. között megrendezett Európai Űrügynökség (European Space Agency, ESA) online konferenciájának résztvevője lehettem. Az „ESA Teach with Space Online Conference 2022”-t ebben az évben is az általános-, illetve középiskolában tanító kollégáknak szervezték. A gyerekek eredendő kíváncsiságára alapozva a tudományos módszertan eszközeivel vezetjük be a ránkbízottakat az űrkutatás rejtelmeibe. Támogatásunkkal diákjaink így válhatnak önállóan gondolkodó, új utakat kereső felnőttekké. Munkánkhoz a különböző szekcióülések hathatós segítséget adtak. A témák közt megtalálhatóak voltak ismeretterjesztő és szakmai prezentációk is, mint például a „Az űr megtisztítása”, vagy a „Robotok és a mesterséges intelligencia”. Virtuális sétás lehetett tenni az ESTEC létesítményei között. Újra landolhattunk a Holdon, terraformálhattuk a Marsot. Samatha Christoforetti „űrjógáját” is ki lehetett próbálni. Kerekasztal-beszélgetéseken egy-egy téma kapcsán megismerhettük a legfrissebb, leginnovatívabb pedagógiai megoldásokat. A program online zajlott. Hiányoltam a tavalyi kétperces bekapcsolásokat, amikor szerte a világban egymás között is lehetett tapasztalatokat cserélni, hiszen a klasszikus konferencia-jelleget az adta meg. Idén így kicsit magányos szemlélődő lehettek csak a résztvevők… Szakmailag mégis sokat lehetett fejlődni: főleg a módszertani része volt erős az idei ESA online konferenciának, ami a következő tanévi munkámat igen színessé tudja tenni. …és, hogy egy kis színessel fejezzem be: a napokban világot látott szenzációs asztrofotókra visszautalva például hajtogathatunk akár saját James Webb űrtávcsövet is!